Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете в нашите Общи условия на сайта.
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

Успешно приключи кампанията за енергийна ефективност на EVN Bulgaria, ЧЕЗ Електро България, Е.ОН България, Техномаркет, Домо и Технополис

20.1.2010 г.


Отстъпките за клиентите при закупените над 10 000 хладилника от клас А, А+, А++ са на стойност повече от 680 000 лв.
Както беше обявено, в периода 16.12.2009 – 16.01.2010 г., трите електроснабдителни компании в България - ЧЕЗ Електро България, Е.ОН България Продажби и EVN Bulgaria, в партньорство с трите големи търговски вериги за продажба на бяла и черна техника Техномаркет, Домо и Технополис, проведоха кампания за енергийна ефективност. Тя обхвана общо 101 магазина в страната.

Резултатите от промоционалната кампанията са повече от успешни: продажбите надхвърлиха очакваните количества - за посочения период са закупени повече от 10 000 броя хладилници от този клас като отстъпките при покупката им са на обща стойност над 680 000 лв . Очакваният ефект е да бъдат спестени над 1,5 млн. - 2 млн. киловатчаса електроенергия за година.

Кампанията се проведе под надслов „Консумирай ефективно, спестявай прогресивно” под егидата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на околната среда и водите и Агенцията за енергийна ефективност. С реализацията на проекта и успешните резултати компаниите организатори са номинирани в категория „Инвеститор в околната среда” за годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите.

Всеки клиент на магазините на Технополис, Домо и Техномаркет в цялата страна получи 10% отстъпка от цената при закупуването на нов хладилник с висок клас енергийна ефективност - А, А+ или А++. Отстъпката от цената на хладилниците е за сметка на петте компании организатори.

Инициативата има за цел да популяризира използването на енергоспестяващи електроуреди като един от най-ефективните начини за намаляване на консумацията на електроенергия в бита. Според експертите от електроснабдителните компании подмяната на стария хладилник с нов уред от по-висок енергиен клас е доказано сред най-ефективните начини едно домакинство да намали сметката си за електроенергия. За сравнение електроуредът с висок клас енергийна ефективност А/А+/А++ ползва два пъти по-малко електроенергия от този с клас B.

Желанието на организаторите на кампанията - ЧЕЗ Електро България, Е.ОН България Продажби, EVN Bulgaria, Техномаркет, Домо и Технополис е тази първа стъпка да се превърне в дългосрочна инициатива като в нея бъдат включени и други електроуреди от клас А. Повишаването на културата на разходване на електроенергията е стъпка за изостряне на обществената чувствителност към темата за опазване на околната среда и предотвратяване на климатичните промени.
> назад