Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете в нашите Общи условия на сайта.
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

Становище на EVN България

15.3.2013 г.


Във връзка с публикувана в медиите информация за „неправомерно спиране на тока на много клиенти с платени смети, поради грешки на техническите екипи на дружеството в общини Кърджали, Ардино и Черноочене’’, EVN България желае да уточни, че това категорично не отговаря на истината.

При изключване на електрозахранването за неплатена фактура ЕVN България съблюдава дали даден клиент е подал жалба, касаеща неговата фактура. В случай, че клиент има подадена жалба за фактурата си, дружеството не пристъпва към изключване, докато не приключи проверката по случая и не се изпрати отговор до клиента. Всеки постъпил сигнал се разглежда индивидуално и се изпраща отговор до клиента. Не се извършва изключване и при положение, че клиентът е сключил споразумение за разсрочено плащане – възможност, която дружеството предоставя от години.

В посочените общини се извършват изключвания на електрозахранването на клиенти с просрочени задължения, но това са клиенти, които или не са подали жалби и молби за разсрочване или вече са получили индивидуален отговор на тях.

Допълнително бихме искали да уточним, че във всяка една издавана от дружеството фактура е изписан срокът на следващо плащане, както и информация за това, кога се пристъпва към преустановяване на електрозахранването. Посочените изключвания на електрозахранването поради неплатена фактура се отнасят за сметки, чиито краен срок за плащане е бил 15 или 25 февруари 2013 г. в зависимост дали са първа и втора група клиенти. След крайната дата дружеството не пристъпва към спиране на електрозахранването, а предоставя още 10 дни, в които клиентът може да заплати своята фактура със съответната лихва за забава, която е нормативно регламентирана. Дружеството предоставя максимално дълъг период, в който дава възможност на клиентите си да погасят своите фактури.

За улеснение на клиентите ЕVN България предлага безплатна услуга за уведомяване чрез sms и имейл за предстоящо прекъсване на електроснабдяването поради забавено плащане. Всеки един клиент може да се информира в денонощния телефонен център на ЕVN България по всички въпроси, касаещи срокове за плащане, изключване и т.н.

Надяваме се, че предоставената информация ще внесе повече яснота по действията на дружеството, както и че те в никакъв случай нямат „неправомерен” характер и не са допуснати „грешки на техническите екипи”. Дружеството изразява своята готовност да извърши проверка по всеки конкретен сигнал.
> назад