Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете в нашите Общи условия на сайта.
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN Bulgaria: Становище във връзка с ограничаване на електрозахранването на „Мина Балкан-2000” ЕАД на 28.12.2010 г.

5.1.2011 г.


Във връзка с изнесена информация от ръководството на „Мина Балкан - 2000” ЕАД по повод изключване на част от електрозахранването на съоръженията, собственост на минната компания, EVN Bulgaria държи да изложи точната хронология и факти по казуса:
  • „Мина Балкан - 2000” ЕАД е клиент на „ЕВН България Електроснабдяване” АД, който системно забавя плащания на дължимите суми за консумирана електроенергия в установения срок.
  • В резултат на прилагането на принципна политика на гъвкавост и в услуга на клиента, от страна на „ЕВН България Електроснабдяване” АД са изпращани многобройни напомнящи и предупредителни писма за закъсняващи плащания и са провеждани срещи с ръководството на минната компания.
  • На 22.10.2010 г. след проведени преговори между двете компании се стига до подписване на споразумение за разсрочено плащане на натрупани просрочени задължения, които към този ден възлизат на 76 164.18 лева. В споразумението се предвижда график на разсрочено плащане на задълженията, както и че при просрочване с два дни на вноска по силата на това споразумение, електроснабдителното дружество има право да прекъсне електрозахранването на компанията без предупреждение. Споразумението е подписано от „Мина Балкан - 2000” ЕАД и „ЕВН България Електроснабдяване” АД с ясното разбиране на двете компании за неговите условия и задължения.
  • На 22.12.2010 г. предвиденото по споразумението плащане в размер на 17 164.52 лева, съгласно графика на плащане, не постъпва, така че „Мина Балкан - 2000” ЕАД не заплаща дължимата вноска.
  • На 28.12.2010 г., след като не постъпват плащания, въпреки дадения толеранс от четири дни, се взема решение за изключване по схема 4 часа без ток/ 4 часа с ток, което влиза в сила от 14.00 часа на същия ден. Това е схема, по която „Мина Балкан - 2000” ЕАД е изключвана и преди и не представлява новост за компанията.
  • При преустановяване на електрозахранването е изключен само един електропровод към мината, като остава включен изводът, който захранва помпите и вентилаторите в мината с оглед на безопасното функциониране на съоръженията.
  • В комуникацията между „Мина Балкан - 2000” ЕАД и представители на ЕVN Bulgaria по никакъв начин не е сигнализирано за бедстващи миньори в мината. От информация на „Мина Балкан - 2000” ЕАД в медиите става ясно, че миньорите, които са останали в рудника, са били изведени без инциденти.
  • На 29.12.2010 г., ден след ограничаване на електрозахранването, „Мина Балкан - 2000” ЕАД заплаща сумата от 16 144.45 лева, като задължението не е изплатено в пълния му размер.
  • На 03.01.2011 г., след като цялата дължима сума е заплатена, електрозахранването на обекта е възстановено.

На базата на гореизложените факти, които не се отричат от ръководството на „Мина Балкан - 2000” ЕАД, става ясно, че действията на EVN Bulgaria в случая са насочени към гарантиране безопасността на работещите в мината и същевременно спазване на подписаното от мината споразумение за разсрочено плащане и предвидените в него действия.

Сключеното споразумение е доказателство, че EVN Bulgaria е положила усилия и време, за да уреди отношенията си с некоректен потребител, отчитайки спецификата на неговата дейност и евентуалния риск за служителите му.

EVN Bulgaria уверява, че всички действия дружеството, в изпълнение на лицензионната му дейност, са насочени към предоставяне на качествена услуга на база безопасност на труда, коректни отношения с клиента и спазване на нормативната уредба.
> назад