Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете в нашите Общи условия на сайта.
EVN Bulgaria

Срокове за плащане на фактури за консумирана електроенергия

График за плащане на консумирана електроенергия: 

  • за група I – от 10-то число
  • за група II – от 17-то число 
  • за група III – от 24-то число 
  • за група IV – от 30-то число.

Обърнете внимание на сроковете в касовия бон/фактура!

Сроковете на отчитане, плащане, както и следващ период на отчитане на електроенергия са отбелязани във Вашата фактура или касов бон. Следете актуалните периоди, отразени в тези документи.


Образец на фактура/ касов бон - линк.

Не пропускайте безплатните SMS и имейл услуги:

Посочете ни Ваш телефон или имейл адрес, на който искате да получавате безплатна информация за сметка и за предстоящо прекъсване, ако сте пропуснали плащане.
Заявете онлайн, по имейл [email protected] или на място в EVN Офис чрез попълване на декларация.
Препоръчваме Ви безплатните SMS и имейл услуги, особено ако имате повече от едно място на потребление.

EVN България Ви информира отново, че:
  • потреблението на електрическа енергия в домакинствата в България се отчита целомесечно по график, т.е. по време на целия месец
  • отчетен период са дните между две отчитания на електромера
  • отчетният период е индивидуален за всеки клиент и е посочен в неговата фактура
  • потребената електроенергия през даден отчетен период формира сметката за електроенергия за конкретния отчетен период.
Допълнителна информация за срокове на плащане: във всеки EVN Офис, на [email protected] или на телефон 0700 1 7777 от 8:00 да 17:00 ч. от понеделник до петък.


Въпроси и отговори относно сроковете за плащане
 
1. Какъв е срокът за плащане?

2. Как мога да разбера какъв е моят срок за плащане?

3. Какво е влиянието на сроковете за фактуриране и плащане върху процесите на свободния пазар?

4. Колко дни след срока за плащане се прекъсва за неплатена фактура?

5. Кога ще получа известяване за предстоящо прекъсване?

6. Имам ИТН (измервателна точка номер) в различни периоди на плащане. Ще имам ли възможност да избирам в коя седмица да бъда отчетен и кога да заплащам фактурата?

7. Плащам с директен дебит, кога се теглят сумите?


1. Какъв е срокът за плащане?
Срокът за плащане за всички клиенти е 10 дни след издаването на фактурата.
Обратно към списъка с въпроси

2. Как мога да разбера какъв е моят срок за плащане?
Актуалният срок за плащане на консумирана електроенергия е отбелязан във Вашата фактура или касов бон.
Обратно към списъка с въпроси

3. Какво е влиянието на сроковете за фактуриране и плащане върху процесите на свободния пазар?
Фактурирането и плащането възможно най-близо до отчета/консумацията ще оптимизира обмена на информация между търговците и мрежовите оператори и при плащане на задълженията по-близо до отчета (в същия месец) ще доведе до възможност за ускоряване на процеса за смяна на доставчик.
Обратно към списъка с въпроси

4. Колко дни след срока за плащане се прекъсва за неплатена фактура?
При неплащане 10 дни след крайния срок на дадена фактура имаме право да преустановим захранването на обекта. За Ваше удобство Ви препоръчваме да се възползвате от безплатните услуги на дружество – информация за сметка и за предстоящо прекъсване поради неплащане. Препоръчваме тези удобни услуги, особено ако клиентите имат повече от едно място на потребление. Заявете на следния линк.
Обратно към списъка с въпроси

5. Кога ще получа известяване за предстоящо прекъсване?
Най-удобният начин е да заявите получаване на безплатно известяване с SMS за прекъсване поради пропускане на срок на плащане. То се получава 3 дни предварително. Тази услуга може да заявите в EVN Офис или по имейл на [email protected].
Обратно към списъка с въпроси

6. Имам ИТН (измервателна точка номер) в различни периоди на плащане. Имам ли възможност да избирам в коя седмица да бъда отч��тен и кога да заплащам фактурата?
Графикът за отчитане се определя от разпределителното дружество и е обвързан с планирани обходни маршрути. Няма възможност да се променя графикът за отчита���е и съответно сроковете за фактуриране и плащане.
Обратно към списъка с въпроси

7. Плащам с директен дебит, кога се теглят сумите?
В рамките на периода за безлихвено плащане.
Обратно към списъка с въпроси