Scroll to top
Какви качества са нужни за твоята професия?
Диспечерската работа е изключително специфична, също и хората, които я работят. Тя не е нещо, което може да научиш в училище или университет. Не е и нещо, което може да прочетеш как да станеш от учебник или в интернет. Мога да кажа, че това е занаят, който научаваш само тук, на работното място. Разбира се, човек трябва да има нужните теоретични и практически познания преди това, но магията на тази професия се случва пред многото монитори, телефона в едната ръка и химикалката в другата. 
Диспечерът е човек, който когато е на смяна взима еднолично много решения, от които зависят човешки животи и съоръжения за милиони. Тези решения дооформят човека, затова много често ще чуете, че диспечерите имат малко специфични характери, което не бива да ви плаши.
Едно от основните качества, които трябва да притежава човек на такава длъжност, е да е спокоен, много спокоен. Всяко едно решение трябва да е добре обмислено и да не се взима под влиянието на емоции или импулс. Трябва да умее и да работи под стрес. Стресът на диспечерското място е огромен фактор, но с времето и рутината спираш да му обръщаш внимание. Диспечерът трябва да е много добър в multitasking-а и приоритизирането на работата си.

Как минава един твой ден?
След като пристигна на работа, обръщам внимание на колегите на смяна и при нужда разяснявам някоя от плановите работи. След това преглеждам имейлите си и справката за изключванията по разпределителната мрежа за последното денонощие После обръщам внимание на нашата SCADA (система за диспечерско управление). Обръщам внимание на промените в нормалните схеми, аварийните съоръжения и обектите с дистанционно управление, които не са в изправност.
След като приключа с тази част се заемам с работата по съгласуване на плановата работа по мрежата и разрешаването на заявките са следващия ден.

Защо избра тази професия?
Може би тя избра мен. Диспечерската работа е много отговорна, но в същото време фактът, че си отговорен за едно от най-сакралните неща в живота на човека, а именно светлината и топлината, те карат да се чувстваш обществено значим и полезен. Чувството на удовлетвореност, след като си възстановил захранването на хората, е несравнимо.

Защо избра да практикуваш тази професия именно в EVN?
Като цяло местата за практикуване на такъв вид професии не са много. Диспечерската служба в Пловдив има над 60-годишна история. Тук са се запазили много традиции и утвърдени практики. Това в комбинация с най-модерното оборудване и най-добрите професионалисти в енергетиката ме накараха да започна работа в EVN.

Какво ти дава професията? 
Удовлетвореност от добре свършената работа. Намирането на баланса във всяка ситуация независимо от нейната сложност и специфика. Диспечерите редовно трябва да се справят с непредвидени ситуации, като закъснения, аварии и промени в плана, което развива умения за бързо и ефективно решаване на проблеми.

Какво ти носи удовлетворение в работата?
Удовлетворението от диспечерската работа идва от успешното справяне с динамични задачи и създаването на гладък и ефективен работен процес.

Как взаимодействаш с колегите от другите Организационни единици?
Отдел „Мрежов системен оператор“ е ключов за дружеството. Всички съгласувания за развитието и подобряването на мрежата минават през нас. Добрата работа с колеги от други отдели е ключова за правилното функциониране на процесите в компанията.

Как си помагате в екипа?
Екипът ни е като едно голямо италианско семейство. Имаме си скандали, имаме си любов, имаме си смях…имаме си всичко. Но когато работим, работим здраво и можем да разчитаме един на друг във всяка ситуация.

Екипът, с който работиш, е…
Разнообразен и пъстър, но сядайки на работното си място, всеки е напълно наясно с отговорностите и задълженията си. 

Най-големите предизвикателства, които срещаш в работата си…
Да намирам правилния подход при работата с хора. Да успявам да взема най-правилното решение в кризисни ситуации, без да съм повлиян от емоции. Въпреки че с годините доста съм се усъвършенствал, все още намирам нови хоризонти за подобрение в тези насоки.

В работата ти можеш да се развиеш като…
Професионалист, който може да взима самостоятелни решения и смело да застава зад тях.

Най-добрият съвет, който си получавал в работата…
„Бъди търпелив! Няма наказани за бавене, но за избързване има доста.“

В бъдещите ти колеги би искал да видиш…
Умението да комуникират ясно и ефективно, желание за работа, за поемане на отговорности и най-важното да са добри хора!

За теб енергетиката е…
Гръбнакът на икономиката, това, от което всички ние зависим. В същото време поддържането ѝ в баланс е доста крехък процес, който изисква голям професионализъм.


Виж телефонни номера Изпрати ни мейл
Свържи се с наш сътрудник по чат

Свържете се с нас

0700 1 7777

Eлектрическа енергия и услуги
пон.-пет. от 8:00 до 17:00 ч.

0700 1 0007

При липса на електрозахранване в Югоизточна България
денонощно, всеки ден

0700 1 0207

Автоматична проверка на сметка
денонощно, всеки ден

0700 1 7898

Топлинна енергия и услуги
денонощно, всеки ден